Regal pels dies de calor: Ventall pintat a ma


Aquest estiu hem pintat un munt de ventalls per a regalar a mames, iaies, tietes i a tot aquell que tenia calor :)

La idea va venir de veure els ventalls de fusta que venen a bon preu en els "Xinos/Tot a cent".
He de confessar que en un principi la idea era pintar-los jo, però vaig pensar que seria divertit veure que en podia sortir de les mans d'un peque. Va ser una molt bona idea!


Carregada amb ventalls de fusta, pintura de témpera, pinzells i un got amb aigua (i moltes tovalloletes), em vaig presentar davant la meva neboda i la nena a qui faig de mainadera.

Vaig explicar com es pinta amb pinzell: Com s'agafa, s'ha de rentar abans de canviar de color, etc.

I les vaig posar en situació: Aquest ventall el pintarem per a regalar a ...., quins colors li agraden a ....?

En tots dos casos les nenes es van posar serioses, van pensar un moment i van triar els colors, i amb molta cura van agafar el pinzell i es van posar a pintar.

En un dels casos vaig haver d'explicar que ja estava molt maco així, i que si volia continuar pintant podíem utilitzar una cartolina.

Va ser una experiència molt maca, a més de treballar la psicomotricitat fina, la barreja de colors, vocabulari i l'empatia (al pensar en els colors que li agraden a l'altre), va ser genial poder veure la cara de concentració i l'alegria al pensar que elles havien creat aquell regal.


Nota: 
Recomano la utilització de témperes, ja que altres pintures poden actuar com adhesiu entre les capes del vano i després ser molt difícil de plegar. 

També vàrem fer una prova amb pintura tipus cera i després envernissar però va ser un desastre, el vano no es podia plegar de cap de les maneres.

Comentaris