Translate

dimecres, 6 de juliol del 2016

Experimentar amb les ombres

Amb aquestes activitats els infants podran reflexionar i aprendre sobre que és l'ombra (quan un objecte bloqueja la llum), com es produeix i experimentar amb aquesta.

OMBRA: Art i ciència
Rhythms of play
Necessitarem:


  • Dia assoleiat i sense núvols.
  • Espai obert sense ombres (Acera, calçades, aparcaments, pati, zones de jocs, etc.).
  • Pintura de guix reciclat*
  • Guix
  • Pinzells
Procediment:
  1. Feu que els nens creïn diferents tipus d'ombres utilitzant els seus cossos i / o altres objectes com ara roba, joguines, bicicletes, etc. trobar una bona posició pot ser difícil al principi. Anima al nen/a a seguir experimentant.
  2. Utilitza el guix per dibuixar les ombres que han creat.
  3. Utilitza pintura de guix reciclat per "omplir" de color les seves ombres i crear art. 
  4. Pren fotos de les creacions!

*PINTURA DE GUIX RECICLAT

Rhytms of play

Rhytms of play
Materials:
  • Peces trencades de guix
  • Bosses de congelar 
  • Martell o pedra (utilitzar sota la supervisió d'un adult)
  • Recipient per a l'aigua
  • Aigua
  • Recipients
  • Pinzells
  • escuradents
Procediment:
  1. Agafar el guix a reciclar i classificar per colors. Aquesta és un gran activitat de classificació per als nens!
  2. Poseu a cada color de guix en una bossa de congelador independent.
  3. Aixafar suaument el guix fins a convertir-lo en una pols fina.
  4. Afegir el guix en pols al recipient. 
  5. Barrejar amb aigua. Abocar de mica en mica mentre es barreja amb un escuradents. 
  6. Deixeu reposar durant 30-60 minuts abans d'utilitzar.

OMBRES AMB UN PROJECTOR

Play at home mom llc 
Play at home mom llc
Play at home mom llc
Play at home mom llc
Materials:
  • Projector
  • Objectes translucids i opacs
  • Llençol blanc
Penjarem el llençol en una habitació fosca i encendrem el projector. L'infant podrà col·locar els objectes sobre el projector o davant la llum d'aquest.


DIBUIXAR OMBRES

Palisades Preeschool

The artful parent

The artful parent

Material:
  • Paper
  • Colors o retoladors

En aquesta activitat es tracta de localitzar els objectes que fan ombra, tant a l'exterior com a l'interior i dibuixar-la sobre el paper.


REFLEXOS
MID Pacific

Material: 
  • Espai assoleiat o habitació amb làmpada
  • Material reflectant (miralls, cds, plats d'alumini, aigua, etc.)
L'objectiu és experimentar amb les ombres i els reflexos que creen certs materials.


RELLOTGE DE SOL HUMÀ

Rhythms of play

La majoria dels nens pensen que el sol es mou a través del nostre cel durant tot el dia. La realització d'aquest experiment ajuda als nens a entendre que en realitat és la Terra la que està girant de forma molt visual!
Si els infants són petits, pot ser que no entenguin el concepte del moviment de la terra, però l'activitat pot ser divertida de fer igualment.

Necessitarem:
  • Dia assoleiat i sense núvols.
  • Espai obert sense ombres (Acera, calçades, aparcaments, pati, zones de jocs, etc.).
  • Guix
  • Cinta mètrica
  • Càmera de fotos
  • Llibreta per a registrar l'experimentació (dades i observacions).
Procediment
  1. Tria un dia assolellat, sense núvols. 
  2. Trobar un espai on fer l'activitat. Comprovar si hi ha prou espai en totes les direccions al seu voltant, les ombres poden créixer molt! Si hi ha arbres o estructures properes a la zona que està considerant, comprovar l'àrea al matí, al migdia i a la nit per assegurar-se que la zona no te ombra en algun moment del dia.
  3. Col·loqueu una "X" en el punt que l'infant es col·locarà cada vegada que es creï l'ombra.
  4. Utilitza guix per a dibuixar l'ombra, com a mínim 3 vegades durant el dia. 
  5. Descriviu les ombres cada vegada que les dibuixeu (Llarg i prim, baix i gros, etc.).
  6. Mesurar la longitud de l'ombra de l'infant cada vegada que es traci.
  7. Prendre fotos.
Després de l'activitat podem començar un debat sobre l'experiment fent diferents preguntes (adaptant a l'edat dels nens/es):
  • Com creieu que es fan les ombres?
  • Es va moure el sol? En cas afirmatiu, en quina direcció?
  • En quina direcció es va moure de la seva ombra?
  • Són els traçats de la mateixa mida? Per què si o per què no?
  • Quan va ser l'ombra més llarga? Quan va ser la més curta?
  • Per què creus que l'ombra canvia al llarg del dia?
  • Creus que l'ombra també canvia al llarg de l'any?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada