Tutorial per a fer una caixa de llum


Fa temps que investigava com fer una caixa de llum, ja que tenia algunes activitats pensades que encaixarien amb aquest material.
Les caixes de llum comprades són de molt bona qualitat, però ara per ara no m'ho puc permetre i els tutorials que trobava per internet, eren de caixes que es feien en suports enormes i no tinc tant espai a casa i el metacrilat és també, bastant car.
Però un dia, vaig trobar un post a Instagram que em donava una solució, fer-la en un marc per a quadres.
Dit i fet, ara ja tinc la meva caixa de llums. Té alguns defectes, però per ara, ja em serveix.


PROS
- Ocupa poc espai.
- Es pot utilitzar en vertical.
- Es pot regular la intensitat de la llum.
- Té una gran varietat de colors en el programa de Leds.
- Funciona amb comandament a distància. 

CONTRA
- Es veuen els Leds a través de la superfície.
- No és gaire forta (no aguantaria el pes d'un nen a sobre, per exemple).
- La superfície no és prou mate. No la podem utilitzar gaire estona seguida perquè pot afectar a la vista.

Si així i tot, us decidiu a fer-la, us explico com fer-ho a continuació.


TUTORIAL

MATERIAL:


- Esprai amb aigua
- Tisores
- Neteja vidres
- Eixuga vidres
- Paper de plata
- Llistons de fusta
- Cola blanca
- Cinta adhesiva gruixuda

1. Aquest pas és per a la instal·lació del vinil. Pot ser que no totes les marques s'instal·lin de la mateixa manera.
Es talla el vinil una mica més gran que la mida de la nostra superfície transparent. Després tallarem el que sobri.
Es neteja la superfície transparent i es remulla amb l'esprai.




Traiem el protector i enganxem el vinil sobre la superfície. Passem l'eixuga vidres per a treure les bombolles.


Deixem eixugar.
Mentrestant, tallarem un altre tros de vinil, de la mateixa mida que l'anterior. Quan el primer tros sigui sec, enganxarem el segon vinil a sobre. Així aconseguirem més opacitat. Jo vaig posar adhesiu només pels costats.



2. Sobre la superfície posterior, de fusta, enganxarem uns llistons per a donar profunditat al marc.
Abans de comprar el marc, em pensava que aquests llistons anaven inclosos, com en altres marcs més petits d'Ikea. 
Un cop secs els llistons, haurem aconseguit la caixa inferior de la nostra taula de llums.
Ens hem d'assegurar de deixar un espai per a poder passar el cablejat cap enfora 


3. Forrem l'interior del calaix inferior amb paper de plata.


4. Instal·lem els Leds. En aquest cas, són molt fàcils d'instal·lar, ja venen preparats i només hem d'enganxar-los (porten adhesiu en la part de darrere) i endollar.



5. Sobretot, tant abans d'enganxar els Leds, com després, revisem que funcioni correctament.




6. Posem la part superior de la caixa i enganxem uns llistons a la part de sota per a evitar que s'obri. 


7. Jo vaig posar a més a més, una tira d'adhesiu gruixut per a donar més estabilitat.


Ja tenim la caixa de llums!



El comandament a distància ens permet canviar entre diferents colors, tonalitats i ritmes de llums, a més d'encendre i apagar.





Comentaris