Falsa casa de gingebre - Recepta pintura puffy casolana


Aquesta caseta, imitant una galeta de gingebre, és molt fàcil de fer i queda bonica per a decorar la casa durant les festes de Nadal.

Primer vaig fer una plantilla d'una casa típica d'Amsterdam, com les que se solen trobar a prop del canal.
Us poso la plantilla, tot i que queda bonica qualsevol mena d'estructura que imiti una casa.


Vaig enganxar les diferents parts amb silicona calenta. És important tapar les escletxes, perquè la pintura puffy no s'escoli pels forats.


Amb retolador blanc vaig dibuixar portes i finestres.

L'efecte neu el vaig fer amb pintura puffy casolana.
La pintura puffy és un material, que un cop sec queda amb volum i feia temps que volia provar aquesta versió casolana.


Recepta pintura puffy casolana:
- 1 mida de cola adhesiva blanca (tipus fuster).
- 1 mida d'escuma d'afaitar blanca (si feu la recepta amb nens, millor si és per a pells sensibles).
- Purpurina (opcional).


Un cop barrejats els ingredients, queda una massa semi líquida. Vaig provar d'utilitzar-la amb pinzells, cullera i amb mànega pastissera. Finalment em vaig decidir per la cullera, ja que és massa líquida per a la mànega i difícil de manegar per a un pinzell.

Si la poseu en un pot hermètic o ben tapada amb paper film, la podeu fer durar uns quants dies.

Amb la cullera vaig escampar la neu pel sostre, parets i terra (fet també de cartó).
S'ha de deixar assecar com a mínim una nit sencera, tot i que si heu fet una capa gruixuda, pot ser que trigui una mica més.


Un cop seca la pintura puffy, ja teniu una bonica caseta per a decorar la vostra casa.






Comentaris