Treballar el grafisme
La proposta d'avui és per a treballar el grafisme, molt important dins el procés d'aprenentatge de la lectoescriptura.
L'escriptura és un procés que s'ha de practicar dia a dia sense caure en la por d'antics records escolars d'hores i hores de fitxes o quadernets "Rubio".
La incògnita resideix en el fet de saber fins a on exigir sense tornar a l'època repressiva i rígida dels quaderns específics de cal·ligrafia, però, alhora, sense quedar-nos amb la permissivitat ni amb la creença que el més rellevant és transmetre el missatge sense mantenir les formes i amb la lletra que a l'alumne li plagui. (Garcia, 2013)
Les propostes d'entrenament oculomanual i motrius poden anar des de dibuixar, estripar, enganxar, modelar, retallar a jugar amb cordes, cercles, mocadors, caixes, etc.
Coltheart (citat per Garcia, 2013) critica el concepte de maduresa per a la lectoescriptura: no parlem d'un aprenentatge evolutiu, sinó d'un aprenentatge artificial que necessita un ensenyament i un entrenament sistemàtic.
La proposta de grafisme d'avui és una proposta per a treballar no només els moviments del canell i la coordinació ma-ull, sinó també vol treballar la creativitat de l'alumne.
Podem afegir a la proposta retoladors de colors o adaptar el cercle de gràfics al nivell del nostre grup.
Imprimibles:
+info: El grafisme al parvulari
Bibliografia
Garcia, M. (2013). El grafisme al parvulari. Educat, 9, 12–19. https://www.educat.cat/blog/el-grafisme-al-parvulari/
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada