Neurociència com a estratègia de màrqueting

A l'hora de vendre productes al consumidor es fan servir tota mena d'estratègies i una d'elles és utilitzar paraules que estan de moda i que atrauen els possibles compradors, com les paraules neurociència, Montessori, Pikler, etc.

La neurocientífica Anna Carballo ens diu que "Hi ha estudis sobre el poder seductor de la neurociència que demostren que quan una informació va acompanyada d'una imatge d'un cervell o de la paraula neuro és més creïble, més sexi. Cal anar amb compte perquè hi ha molt neuromite." (El País, 2018).

Com saber si els productes que comprem realment estan basats en la neurociència?
Sylvan i Christodoulou (2010) ens proposen aquesta guia per a educadors i consumidors que ens permetrà identificar si darrere del producte que comprem hi ha estudis certificats o només és màrqueting:


Cinc tips per avaluar els productes educatius basats en el cervell

1. Objectius: Identificar els objectius educatius del producte i aquí va dirigit.
2. Coincidència: Comproveu si coincideixen els propòsits educatius i la finalitat del producte.
3. Recerca: Consulteu si existeixen estudis avalats científicament que justifiquin el producte.
4. Pros i contres: Identifiqueu els beneficis i limitacions del producte i considereu alternatives.
5. Impacte en el comportament: Determinar l'impacte del producte en el comportament de l'usuari.


Exemples de paraules "Neurosexis"
Brain gym
Brain inspired
Entrenar el cervell
Gimnàstica per al cervell
Estimulació dels hemisferis cerebrals
Neuroplasticitat per a infants


neurociencia-educadors-marqueting

neurociencia-educadors-marqueting

neurociencia-educadors-marqueting

neurociencia-educadors-marqueting

neurociencia-educadors-marqueting

 

Comentaris