Minimón de Halloween / tardor


Per a la classe d'anglès vaig preparar tot un seguit d'activitats sobre Halloween i la tardor, entre elles, un minimón amb una caseta de bruixes feta amb una carabassa.


Per a preparar aquest minimón vaig necessitar:
- Fulles d'arbres. Les vaig recollir de terra i vaig mirar que tinguessin diferents formes, mides i colors.
- 1 carabassa taronja estil "Halloween". Les venen al supermercat per aquesta època.
- 2 carabasses decoratives de diferents mides i formes.
- Rodanxes de fusta
- Nines Peg
- Feltre negre
- Tisores
- Silicona líquida
- Ganivet curt que talli bé
- Cullera
- Gúbies per a gravat
- Mitja llimona




CASA DE LES BRUIXES


Per a preparar la carabassa que ens farà de casa, primer de tot vaig tallar el cul d'aquesta. Això dóna més estabilitat a la caseta un cop feta i fa que no quedi cap tall a la zona visible.


A través del forat vaig buidar la carabassa, ajudant-me del ganivet, d'una cullera i de les mans.


Tant la tapa inferior com l'interior el vaig guardar en un tupper per a poder fer altres activitats amb aquest material (penseu a treure les pipes si feu l'activitat amb nens molt petits).


Un cop buida la carabassa, vaig tallar una porta i dues finestres. És la primera vegada que feia això, i pensava que seria molt difícil, però la veritat és que la carabassa es feia de bon tallar i treballar.


Per acabar de donar un toc bonic, vaig utilitzar unes gúbies per a fer gravat per a decorar les portes i finestres imitant pedres (les gúbies les venen a llocs com l'Abacus, "Xinos" i tendes de manualitats).


Un cop acabat aquest procés, vaig passar mitja llimona per tot l'interior, per a intentar endarrerir el procés d'oxidació de la carabassa.


BRUIXES


Les bruixes i els altres personatges són nines Peg, de les quals en vaig parlar aquí
Com en els minimón Waldorfs, vaig evitar posar cara a aquestes nines, perquè els infants puguin imaginar les seves expressions i personalitats segons les seves necessitats.

Per a fer els barrets vaig tallar un cercle i un semicercle de feltre negre. 


En el cercle vaig fer un petit forat al centre perquè fos més fàcil d'encaixar sobre la figura. 
O vaig enganxar sobre el cap de la figura amb silicona líquida, que no queda tan rígida com la silicona calenta i agunta bastant.


Per al cucurutxo vaig fer servir el mig cercle i el vaig emplenar amb les restes de feltre que havien sobrat, per a donar una textura tova al cucurutxo i perquè aguanti més.


Per a enganxar-lo, em vaig ajudar d'unes pinces de la roba.


Un cop sec el cucurutxo, s'enganxa sobre la base ja posada en el cap de la figura i es deixa eixugar.




PREPARACIÓ DEL MINIMÓN


Sobre una taula (millor si és de color verd o marró) esteneu les fulles i col·loqueu les carabasses.
Davant de la carabassa/casa vaig posar un caminet fet amb les rodanxes de fusta.
Les bruixes les vaig situar davant la casa i les altres nines Peg, a un lateral, per si no les volien fer servir.

Abans de preparar el minimón haurem treballat amb els infants el vocabulari que vulguem que aprenguin. 
Jo vaig preparar el minimón davant d'ells, així que cada cop que posava un dels elements, anomenava en veu alta la paraula que havíem treballat.

Amb aquest minimón es poden treballar paraules com: dins i fora, gran i petit, taronja, groc, vermell, bruixa, fulles, tardor, Halloween, etc.






Comentaris